Új generáció a munkaerőpiacon.

A munkaerőpiac nagyot változott az évek során. Pár éve még a munkanélküliség volt a jellemző majd azt felváltotta hirtelen a munkaerőhiány.

A munkavállalóknak lehetőségük van válogatni az állások között és élnek is ezzel. Éppen ezért a cégeknek nem csak megtalálni kell a munkavállalót, meg is kell tartani azt. Ennek megoldására már nem elegendő a béremelés, habár az is óriási szerepet játszik. Azonban a törődés és az igények kielégítése épp olyan fontos feltétel.

A Z generáció megjelenése a munkaerőpiacon, csak tovább erősítette ezeket a változásokat.

Miben más ez a generáció?

A Z generáció komoly elvárásokat támaszt a munkafeltételekkel szemben, őket a siker, ambíció, kreativitás, innováció és önmegvalósítás jellemzi. Ami pedig egy nagy különbség a generációk között, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a munka és a magánélet egyensúlyára, mint például az Y generáció tette. Nem félnek az új kihívásoktól, ezért is nehéz őket lekötni 2-3 évnél tovább, ha nem azt kapják a munkáltatótól, amit elvárnak, akkor könnyedén tovább állnak. Az új generáció tagjai már a digitális világban élnek, hamar befogadják az új információkat és azonnali válaszra várnak, ezen kívül jellemző rájuk a multi-tasking. Fontos, hogy rendelkezzenek fix munkahellyel, de legyen lehetőség home office-ra is. Legyen meghatározott munkaidő, de legyen lehetőség valamennyi rugalmasságra is.

Hogyan lehet megszólítani őket?

A fiatalok elsősorban a vállalatok karrier-oldalát keresik fel, de gyakran megnézik a Facebook és LinkedIn oldalukat is, ezek mellett pedig a videós portálok is népszerűek. Gyakori még, hogy állásportálokat keresnek fel vagy gyakornoki programokban vesznek részt. Összességében az internetes platformokon keresztül informálódnak.

Ha te sem tudod, hogy találd meg velük a kapcsolatot, keresd irodáink egyikét, ahol Munkatársaink segítenek a toborzás minden területén.